پیام آذری

آخرين مطالب

خبر مهم دولت برای مددجویان | افزایش حق پرستاری برای مددجویان از این ماه اجتماعي

خبر مهم دولت برای مددجویان | افزایش حق پرستاری برای مددجویان از این ماه
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سایت سرگرمی روز :
حامد رضایی در نشست خبری تبیین عملکرد بهزیستی در استان اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به این که خدمات سازمان بهزیستی در این استان در دولت شهید رئیسی، افزایش و جهش قابل توجهی یافته است ، اظهار کرد: هفته بهزیستی به علت تقارن با ماه محرم با شعار "نهضت حسینی خدمت مردمی" پاسداشته می‌شود.
وی افزود: اعتبارات اداره کل بهزیستی استان اردبیل از پنج میلیارد ریال به 110 میلیارد ریال در دولت شهید جمهور افزایش یافته و همچنین اعتبارات ابلاغی این اداره کل از ناحیه سازمان از 9 میلیارد ریال به 30 میلیارد ریال ارتقا یافته و به عبارت دیگر در یک سال اخیر 125 برابر شده است.
پشت نوبت دریافت مستمری یا حق پرستاری نداریم وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی، شمار معلولان از 500 نفر زیرپوشش به 2 هزار و 694 نفر رسیده و کمک هزینه حق پرستاری 6 برابر شده و با رشد 67 درصدی اعتبارات معاونت توانبخشی، پشت نوبت دریافت خدمات مربوطه و همچنین پشت نوبت دریافت مستمری در استان اردبیل حذف شده است.
رضایی تصریح کرد: اعتبارات مناسب سازی اماکن عمومی با وضعیت جسمی و حرکتی معلولان در دولت سیزدهم 142 درصد ، اعتبار کمیسیون‌های پزشکی 81 درصد، اعتبار حمایت تحصیلی از فرزندان جامعه هدف 176 درصد و اعتبار تهیه اندام مصنوعی 203 درصد افزایش یافته و 10 ویلچر نیز تهیه و در اختیار هیات ورزشی جانبازان و معلولان قرار گرفته که این اقدام طی 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
او گفت: یک‌هزار و 735 دیدار مردمی طی یک سال اخیر از ناحیه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل صورت گرفته که نسبت به سال ماقبل 109 درصد رشد داشته و معاونان اداره کل نیز یک‌هزار و 992 مورد دیدار مردمی داشتند و 725 بار نیز از منازل و شرایط زندگی جامعه هدف بازدید شد.
رضایی اظهار کرد: میزان کمک‌های موردی ارائه شده به جامعه هدف طی یک سال اخیر 13 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که 228 درصد رشد یافته ، اعتبارات غربالگری بینایی نیز 36 درصد افزایش را تجربه کرده و 70 هزار کودک در استان اردبیل از نظر بینایی غربالگری شدند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: پنج هزار و 424 مشاوره تخصصی ژنتیک قبل از ازدواج در استان طی یک سال قبل انجام شد که اعتبار آن 67 درصد رشد داشته و 22 هزار و 500 بار مشاوره به متقاضیان ارائه شده است.
رضایی افزود: همچنین 10 هزار نفر از جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان اردبیل طی یک سال اخیر با بهره‌مندی از اعتبارات مصوب به بازتوانی رسیده ، درمان یا مشغول کار شدند.
وی ادامه داد: در حوزه معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل با 117 درصد افزایش اعتبار، 23 هزار و 614 برنامه اجرا کرده و 600 مورد کمک هزینه درمان پرداخت شده است و یک‌هزار و 430 نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند که اعتبار این سفرها و برنامه‌ها 54 درصد رشد داشته است.
رضایی ادامه داد: 543 نفر از میان خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در استان زیرپوشش بهزیستی هستند و به همت دولت سیزدهم اعتبارات ودیعه مسکن اداره کل بهزیستی استان اردبیل 200 درصد افزایش دارد.
او اضافه کرد: در حوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف با اشتغال یک‌هزار و 289 نفر در استان 107 درصد برنامه‌ها محقق شده و در حوزه مشارکت‌های اجتماعی نیز نزدیک به 380 میلیارد ریال طی یک سال گذشته در استان جمع‌آوری شده است.
وی گفت: امسال 55 میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن به افراد زیرپوشش بهزیستی استان پرداخت شد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: آزمونی که به همت دولت سیزدهم و برای نخستین بار برای جذب معلولان در دستگاه‌های اداری برگزار شد، از افتخارات عملکرد دولت مردمی در حوزه سازمان بهزیستی بود و 86 نفر از شرکت‌کنندگان از استان اردبیل نیز در این آزمون پذیرفته خواهند شد.
رضایی جامعه هدف و زیرپوشش بهزیستی استان اردبیل را رو به رشد اعلام کرد و در خصوص علت این امر گفت: بسیاری از مسائلی که موجب رو آوردن مردم به بهزیستی می‌شود، تابعی از علت‌های دیگر است و بهزیستی در برخی مواقع در خط پایان خدمات‌رسانی قرار دارد.
وی با بیان این که به عنوان مثال در خصوص پدیده طلاق، علت‌هایی برای افزایش این مشکل در جامعه وجود دارد ، تصریح کرد: آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی می‌توانند در کاهش این آسیب ایفای نقش کنند و اگر این امر محقق شود ، بدون تردید آمار افراد زیرپوشش متاثر از طلاق در اداره کل بهزیستی استان اردبیل هم کاهش خواهد یافت.
وی افزود: بهزیستی در مسائلی که پیشگام است از جمله غربالگری بینایی و شنوایی و پیشگیری از معلولیت‌ها درخشان ظاهر شده است ، طوری که دولت 100 درصد هزینه کاشت حلزون را پرداخت می‌کند و معلولیت ناشنوایی در استان در حد صفر است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: پیشگیری از معلولیت با استفاده ازبررسی‌های ژنتیکی قبل از ازدواج از ناحیه این اداره کل انجام می‌گیرد و در این بخش نیز بهزیستی عملکرد درخشانی دارد.
رضایی گفت: در حوزه کودکان کار 345 کودک در استان شناسایی شده و نیاز است علت‌ها و زمینه‌های بروز کودک کار در جامعه باید بررسی شود که به دستگاه‌های مختلف مربوط می‌شود.
وی شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل را 40 هزار و 158 فقره اعلام کرد و افزود: 26 هزار و 190 نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.
استان اردبیل با بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/740509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فوری/ لبنانی ها بیروت را ترک کردند + فیلم

فیلم کار کردن ترامپ در مک‌دونالد/ اظهار نظر درباره هریس +ویدیو

پیشنهاد جدید به نکونام پس از ترک استقلال

کمک میلیاردی بانوی تبریزی به جبهه مقاومت +عکس

مهاباد در شبانه روز گذشته گرمترین شهر آذربایجان‌غربی بود

صدور بیش از 3 میلیون تن کالا از آذربایجان‌غربی به خارج از کشور

استایل شلخته الناز شاکردوست در یک جشنواره/ عکس

افتتاح سه زمین ورزشی در بخش خلیفان

فوری/ مردم بیروت را ترک کردند + فیلم

ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت

درخواست ترامپ از زنان طرفدارش: شوهران خیکی‌تان را از روی کاناپه بلند کنید و ببرید رای بدهند

رحیم سرهنگی از ساخت 58 کلاس درس از ابتدای سال 1402 تاکنون در کیش خبر داد

«بهنام جو» استاندار قم شد + سوابق

جمع‌آوری 11 تن زکات مستحبی سیب در سلماس+ عکس

عملیات اجرایی سالن ورزشی چند منظوره در مهاباد آغاز شد

آغاز هشتمین المپیاد ورزشی زندانیان زندان‌های آذربایجان‌غربی

سوپرگل دیدنی ماریو انگلس، بازیکن آلمانی هراکلس مقابل آژاکس از میانه میدان

ذهن «کاملا هریس» یک لحظه هنگ کرد و از پاسخ به دانشجو فرار کرد | گیجی کاندیدای دموکرات‌ها و شیوه برخورد با فرد پرسشگر را ببینید + فیلم

برگزاری جشنواره اتفاق در سیستان‌بلوچستان

هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب بیروت: خانه‌ های خود را ترک کنید

هشدار نارنجی فعالیت سامانه بارشی در 5 استان | وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

33 هزار ناوگان باری از پایانه مرزی پلدشت تردد کردند

ضبط 2 هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه

6 نکته برای قدرتمند کردن حافظه کودک/ بچه‌ها را تشویق کنید آموخته‌های خود را آموزش دهند

گلایه امام جمعه پارس‌آباد از عدم استفاده از نخبگان در صنایع

جهنم دره بهشتی بیخ گوش قریس

احیای دریاچه ارومیه به کمک ماهواره خیام

مردم؛ گمشده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اعتراف تلویحی هریس به جنایات اسرائیل

تجلیل مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از خانواده شهید شبان + عکس

20 غذای سنتی آذربایجان غربی ثبت ملی شد

راهکارهایی برای حرف شنوی کودکان

خیام ناجی جدید دریاچه ارومیه

چابهار شاهراه ارتباطی آسیای میانه، قفقاز و اقیانوس هند

3 پرده از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

پیوستن 1100 دانشجوی جدید به جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

بشری خامنه ای؛ بیوگرافی و عکس های جدید از دختر رهبر انقلاب

کسب 20مدال المپیادهای علمی توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی

خرید 250 هزار تن سیب صنعتی از کشاورزان آذربایجان غربی

اولین بانوی داور تبریزی جام باشگاه‌های والیبال نشسته آسیا را قضاوت خواهد کرد

کشورهای توسعه یافته جنایات غزه و لبنان را نادیده می گیرند

آتش سوزی در 10 هکتار از مراتع روستای گاومیشان بوکان

ذخیره بیش از 62 میلیون متر مکعب آب پشت دریاچه سد مهاباد

735 هزار تحت پوشش بیمه سلامت در استان اردبیل

اکبر بهنام جو کیست؟ + بیوگرافی و سوابق اجرایی

250 هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی خریداری شد

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در خوی

کشف 800 کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع در مراغه

محمد صادق معتمدیان کیست؟ + بیوگرافی و سوابق اجرایی

برخورد همزمان چهار دستگاه خودرو در ارومیه یک فوتی برجا گذاشت